سرور پروکسی و VPN (شبکه خصوصی مجازی) دو ابزار مختلف برای حفظ حریم خصوصی آنلاین و ناشناس بودن هستند و هر کدام مزایا و هدف خاص خود را دارند . بیایید به تفاوت های اصلی بین VPN رایگان و سایت های پروکسی نگاهی بیندازیم .

هدف استفاده

سرور پروکسی عمدتاً برای هدایت ترافیک شبکه از طریق یک سرور میانی استفاده می‌شود که می‌تواند به دور زدن محدودیت‌های جغرافیایی، فیلتر کردن محتوا و بهبود عملکرد کمک کند، اغلب در شبکه‌های شبکه و برای تعریف وظایفی مانند پنهان کردن آدرس IP استفاده می‌شود . VPN یک اتصال رمزگذاری شده بین دستگاه شما و یک سرور دور فراهم می کند که ناشناس بودن و امنیت را هنگام انتقال داده ها از طریق اینترنت فراهم می کند . VPN ها اغلب اوقات برای دور زدن سانسور، ایجاد امنیت هنگام اتصال به شبکه های Wi-Fi عمومی و پنهان کردن آدرس IP واقعی شما استفاده می شوند .

سطح حفاظت

سرورهای پروکسی ممکن است ناشناس ماندن محدودی ارائه دهند، اما معمولاً همه ترافیک را رمزگذاری نمی کنند و به طور پیش فرض حریم خصوصی کامل داده را ارائه نمی دهند . VPN ها سطح قوی تری از امنیت و حریم خصوصی را ارائه می دهند ، زیرا تمام ترافیک شبکه بین دستگاه شما و سرور VPN را رمزگذاری می کنند .

سفارشی سازی

راه اندازی یک سرور پراکسی معمولا آسانتر است و می تواند برای برنامه های کاربردی شبکه یا سرویس های دستگاه شما انجام شود . یک VPN به پیکربندی در سطح دستگاه نیاز دارد ، و با رمزگذاری تمام ترافیک اینترنت که از دستگاه شما عبور می کند ، در سطح عمیق تری کار می کند .

سرعت

معمولاً سرورهای پروکسی سرعت اتصال سریع تری را ارائه می دهند زیرا تمام ترافیک را رمزگذاری نمی کنند. به دلیل رمزگذاری ، سرعت اتصال VPN ممکن است کاهش یابد ، به خصوص در شبکه های کندتر .

استفاده در شبکه های شبکه

پروکسی‌ها اغلب اوقات توسط شرکت‌ها برای فیلتر کردن و ترافیک شبکه Dethi در داخل شبکه‌های اداری استفاده می‌شوند . VPN همچنین می ‌تواند در شبکه‌های شرکتی برای ارائه دسترسی از راه دور ایمن برای کارکنان به منابع شرکت استفاده شود . بنابراین ، در حالی که سرورهای پروکسی و VPN ها شباهت هایی دارند به این معنا که می توانند ناشناس بودن و دسترسی خارج از مرز را فراهم کنند ، ویژگی های اصلی آنها به سطوح امنیتی ، اهداف استفاده و تنظیمات دسترسی مربوط می شود . انتخاب بین این دو به دیدگاه ها و اهداف شما برای امنیت اینترنت و ناشناس بودن بستگی دارد . به خاطر داشته باشید که امکان دانلود پروکسی VPN رایگان و همچنین VPN رایگان وجود دارد .