در عصر حاضر، با صرف زمان بیشتر و بیشتر در اینترنت ، امنیت داده های ما به یک موضوع مهم تبدیل می شود .

یکی از راه‌های ایمن نگه‌ داشتن داده‌های شخصی ما استفاده از VPN (شبکه خصوصی مجازی) می باشد ، فناوری است که به شما امکان می‌دهد یک شبکه خصوصی مجازی در بالای یک شبکه اینترنتی معمولی ایجاد کنید و انتقال داده را ایمن کنید . با این حال ، استفاده از VPN می تواند باعث کند شدن عملکرد دستگاه شما و حتی تمام شدن شارژ آن شود . در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه VPN را به طور خودکار در برنامه های آیفون فعال کنید تا داده های خود را ایمن نگه دارید و عمر باتری را ذخیره کنید . همچنین نحوه استفاده از VPN رایگان برای Mac را به شما نشان خواهیم داد .

VPNرایگان برای مک بوک ایر و آیفون

اول از همه چیزی ، شما باید یک برنامه VPN رایگان برای آیفون نصب کنید . برنامه های زیادی برای استفاده از VPN وجود دارد ، اما ما به دو مورد از محبوب ترین آنها Tunnelbear و ProtonVPN نگاه خواهیم کرد . برای استفاده از Tunnelbear باید برنامه را از اپ استور دانلود کنید و یک حساب کاربری در وب سایت Tunnelbear ایجاد کنید. همچنین برای استفاده از ProtonVPN ، باید برنامه را دانلود کرده و در وب سایت ProtonVPN ثبت نام کنید . پس از نصب برنامه VPN، باید آن را طوری پیکربندی کنید که هنگام راه اندازی برنامه به طور خودکار روشن شود.

برای انجام این کار، به تنظیمات برنامه بروید و «Autorun» را انتخاب کنید . پس از آن ، هنگامی که برنامه انتخاب شده راه اندازی می شود ، VPN به طور خودکار فعال می شود . با این حال ، استفاده از VPN می تواند باتری آیفون شما را نیز تخلیه کند . این به این دلیل است که VPN از منابع اضافی برای رمزگذاری داده ها و انتقال آنها از طریق اینترنت استفاده می کند .

برای صرفه جویی در مصرف باتری می توانید از نکات زیر استفاده کنید :

برای اتصال به VPN به جای شبکه تلفن همراه از Wi-Fi استفاده کنید . Wi-Fi از باتری کمتری نسبت به شبکه تلفن همراه استفاده می کند ، بنابراین استفاده از Wi-Fi برای اتصال به VPN می تواند به صرفه جویی در مصرف باتری آیفون به شما کمک دهد . فقط برای برنامه هایی که به امنیت داده نیاز دارند از VPN استفاده کنید . از VPN برای همه برنامه های آیفون خود استفاده نکنید ، زیرا این کار می تواند باتری را به سرعت تخلیه کند در عوض از آن ، از VPN فقط برای برنامه هایی استفاده کنید که به امنیت داده نیاز دارند، مانند برنامه های بانکی یا اسناد است . به‌ روزرسانی خودکار برنامه‌ها را خاموش کنید ، حتی در هنگام انتخاب بهترین VPN رایگان برای iPhone ، خطر هدر دادن بسیاری از منابع باتری وجود دارد همان الگوریتم خدمات VPN رایگان برای مک است .